گالری تصاویر
پیوندها
روادید (ویزا) الکترونیک

بخش امور روادید (ویزا)

 

Tel.: +49 (0) 69 56 000 790

Tel.: +49 (0) 69 56 000 734

Fax: +49 (0) 69 56 000 728

Email: visa@irangk.de

                                                      

                            

ساعت کار ويژه مراجعين:

دوشنبه تا جمعه 8:30 الي   12:00

ساعت پاسخگوئي تلفني:

دوشنبه تا جمعه 14:30 الي 16:30

 

کلیه متقاضیان دریافت روادید ( ویزای ) جمهوری اسلامی ایران باستی به سامانه ویزای الکترونیک ، به آدرس

اینترنتی  e-visa  مراجعه نموده و تمام اطلاعات مورد نیاز را ثبت و با دریافت کد رهگیری (همراه با بارکد) و با

در دست داشتن مدارک ذیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت مراجعه نمایند.

1-      اصل گذرنامه ( گذرنامه بایستی حداقل 6 ماه اعتبار و دارای دو صفحه خالی باشد)

2-      داشتن کارت اقامت معتبر آلمان و تصویر آن

3-      ارائه یک قطعه عکس بیومتریک   3X4  بدون عینک و کلاه

4-      اجازه نامه رسمی پدر یا سرپرست قانونی برای افراد زیر 18 سال که به تایید Notar رسیده باشد( در صورت حضور پدر یا سرپرست قانونی در سرکنسولگری نیازی به تایید Notar نمی باشد(

5-      بیمه نامه مسافرتی دارای اسم و تاریخ معتبر

6-      اصل و کپی شناسنامه خانم ایرانی که ازدواج آنان با اتباع خارجی به ثبت رسیده باشد.

7-      رسید پرداخت هزینه روادید به حساب شماره ذیل و یا پرداخت توسط کارت بانکی(   ( EC Karteدر سرکنسولگری.

 Frankfurter Sparkasse,    IBAN    DE 90 50050201 0000 103960        BIC         HELADEF  1822  

8-      پاکت سفارشی برای برگشت اصل گذرنامه با درج نام ، آدرس کامل و تمبر کافی ( حداقل 4 یورو)

نکات مهم براي اخذ رواديد (ويزا):

-عکس و تصویر  گذرنامه باستی به کیفیت مناسب ( رزلوشن 300 و حداکثر 500 کیلوبایت) اسکن و   در سامانه روادید بارگزاری شود.

-متقاضایان یک بار روادید می توانند حداکثر برای 90 روز اقامت و  دو بار ورود حداکثر برای 30 روز اقامت درخواست خود را در سامانه روادید الکترونکی ثبت نمایند.

-جهت درخواست روادید دوبار ورود، مبلغ 50 درصد به هزینه ویزا اضافه می گردد.

سایر موارد  :

اتباع کليه کشورها که داراي گذرنامه معتبر مي باشند مي توانند براي مسافرت به مناطق اقتصادي آزاد کيش، قشم و چا بهار  رواديد 14 روزه را در مبادي ورودي مناطق مذکور اخذ نمايند.

         

*اتباع خارجي پس از ورود به مناطق آزاد در صورتي که قصد مسافرت به ساير نقاط کشور را داشته باشند مي توانند به نمايندگي وزارت امور خارجه مستقر در همان منطقه مراجعه و طبق مقررات رواديد لازم را دريافت نمايند.      

* متقاضيان براي ورود يه ساير مناطق آزاد که فاقد مبادي مستقيم ورودي هوائي، دريائي و يا زميني مي باشند مي بايست از طريق يکي از نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور رواديد مورد نياز را دريافت نمايند.       

* ايرانياني که ترک تابعيت ننمودن اند (داراي شناسنامه و گذرنامه ايراني مي باشند) و در ضمن داراي گذرنامه آلماني ويا پناهندگي نيز در اختيار دارند نمي توانند با گذرنامه خارجي به ايران مسافرت نمايند، اينگونه افراد مي بايست گذرنامه جديد دريافت کرده و با گذرنامه ايراني به کشور مسافرت نمايند.

                 

* صدور رواديد براي اتباع کليه کشورها باستثناء فلسطين اشغالي (اسرائيل) براساس مقررات بلامانع است         

* بمنظور سرعت بخشيدن به ارسال و دريافت مدارک و اصل گذرنامه براي متقاضياني که جهت مسافرت به جمهوري اسلامي ايران تعجيل دارند، توصيه مي شود از پست دي-اچ-ال استفاده نمايند، لطفآ جهت جلوگيري از دير رسيدن ويا مفقود شدن گذرنامه ويا ساير مدارک توسط پست آلمان تمهيدات لازم را بعمل آورده زيرا در هر حال اين نمايندگي مسئوليتي در قبال مفقود ويا تآخيردر به مقصد رسيدن مدارک متقبل نخواهد شد          

درصورت رد درخواست رواديد بهر دليل  وجه پرداخت شده مسترد نمي گردد

توجه: ارائه اصل رسيد پرداخت هزينه ها بر اساس جدول هزينه هاي کنسولي الزامي مي باشد

 درصورتيکه هزينه پرداختي ازطريق حواله بانکي Überweisung ،انجام شده باشد

 ارائه کپي Kontoauszug مبلغ پرداختي ضروري است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

1

 

اداره کل ارزیابی و نظارت
سامانه تایید اسناد کنسولی
برای تایید کلیه اسناد کنسولی و دانشجویی اعم از وکالتنامه ، گواهی امضا، تایید مدارک دانشجویی و پزشکی امکان پذیر است
سامانه روادید الکترونیکی
امکان دریافت روادید الکترونیک به صورت برخط در این سامانه تعبیه شده است
سامانه امور کنسولی و ایرانیان
در این سامانه کلیه فرم های کنسولی و قوانین مربوطه درج گردیده است
کليه حقوق اين سايت متعلق است به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران